måndag 2 augusti 2010

Ett riktigt "måndagsexemplar" till inlägg

Här kommer nu ett riktigt gott och blandat inlägg. Eller iallafall blandat. Det spretar åt alla håll.
Vi börjar igår;
* Igår bestämde jag mig för att försöka fullfölja naturkunskapen, fastän lusten inte finns. Fick godkänt på mitt andra sk. uppdrag och är självklart nöjd med det. Så jag försöker väl att hänga i ett tag till.

*Igår tvingade jag MS att lova att låsa in mig i källaren, om jag skulle börja skämta om att jag var sugen på nån mer bebis. Jag tänkte kanske att jag kunde förstora upp bilden nedan, och sätta den i sovrumstaket? Som ett slags avskräckande exempel. Bilden är för övrigt ärligt snodd från Annas Lycka. Jag hade aldrig lyckats få till ett kort på mig själv, från det avståndet, och med skärpa. * igår hade Lillasyster killbesök. Två riktiga sötnosar. De är ju lite yngre än henne, men inte såpass farligt att det blir "lammkött". Skulle man kunna paxa nån av dem tro?
Här är Vilgot, 1,5mån ca. En efterlängtad ögonsten, han kommer att få det finfint i sin familj. Och en del av hans mamma. Som man inte kunde se på att hon gått med mage för så kort tid sen. Vart är extraskinnet Heidi? Du kan få mitt sen annars... :o)


Och här har vi Neo, 1,5år och också helt juvelens. Och en väldigt liten del av mamman kom med. Jag har bättre kort på dem, men jag frågade aldrig om jag fick lägga ut dem. Glömde det. Men Mija är ju också en pudding, det måste man säga.
* Igår skrek jag av glädje när Emma Green chockade alla genom att hoppa till sig ett silver. Jag var tyvärr en av de alla tråkiga som trodde att det aldrig skulle ske. Att vara bäst när det kvittar och sämst när det gäller... "jag har det i kroppen, men får inte ut det".. osv. Rätt åt mig! Och så kul för henne!
Och så blir det måndag:
- idag har jag gjort den klassiska måndagsvägningen, och det är nu +16kg.... 16kg som sen ska bort. Minst. Gärna lite till. Jag har ingen riktig plan för det ännu. Men jag måste nog försöka skaka fram en, det sköter sig inte självt. Vilket jag tycker att det borde.
- idag har jag varit hos MVC. Fuskat med järntabletterna, det måste skärpas till nästa gång tydligen. Jag har världens bästa bm, Karin Serner. Jag tänker inte dra upp en lång utläggning varför, men hon är det iallafall. Ni som inte tänker ha min bild i sovrumstaket, försök få henne om ni blir gravida.
- idag har jag bestämt mig för att hoppa av naturkunskapen. Jag vet att jag nog kommer att klara det, om jag bara vill. Men frågan är väl om mitt behov att känna mig smart och duktig, väger tyngre än att ha ett härligt och drägligt liv? Det kan kanske räcka med 3 barn, 1 bebis, hem, hushåll, läxor, fritidsaktiviteter, församling, fotbollsspelande tränande man, egen träning (haha!)....?
- idag kikar vi vidare efter bil... hittat en i Göteborg, men de har semesterstängt till 9/8. Smidigt. Ytterligare en hittas, men den finns i VästerNorrland. Smidigt igen. Det flyter på nu.
- jag tänkte på det här med att kommentera. En del ursäktar sig att de läser men inte skriver nån kommentar. Jag kan bara prata för mig själv, att visst, det är kul om det kommenteras, men det är ju inte därför jag skriver. Jag skriver främst för min skull, som en slags dagbok. Och det kom ett ganska bra citat om det på "Criminal Minds"(det är precis så läskigt så att jag kan se det...rysare och skräckisar är inget för mig) häromkvällen, jag tror att det var så här:
"bättre att skriva för sig själv, utan publik, än att skriva för en publik och sakna sig själv"


Heter det förresten fredagsexemplar? När det är lite tvivelaktig kvalité?...

4 kommentarer:

  1. Jag gillar bilden på dig, gööör fin. Jag skulle vara lycklig om jag var så fräsch som du när jag var gravid! Helt ok att sno!
    Love Criminal Minds...det är på gränsen till för spännande.
    När du skakat fram din plan för viktnedgång får du gärna dela med dig, behöver en plan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det finns allt extraskinn, döljde det ganska bra igår bara =)
    Det var väldigt roligt att träffa er!!
    Tycker att du är jättefint gravid!!
    Så söt och go som Milli är så får hon gärna paxa Vilgot;) Kram kram

    SvaraRadera
  3. Du har ju bara kula Malin, inget annat! Snygg skulle jag säga! Inget fjäsk, bara rå, objektiv sanning, det brukar ju du gilla; eller hur? ;)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)