tisdag 31 augusti 2010

han är inte direkt snabb, den nye...

alltså. Jag vet, eller iallafall anar, att mitt minne är lite grumligt när det gäller de tre första barnen och deras ätrutiner..
Men jag kan minnas att de åt väldigt snabbt på natten, i stort sett utan att vakna, och sen bara fortsätta sova när de ätit klart. Vilket så klart betydde att jag nästan kunde bete mig likadant...

Så funkar det inte riktigt nu... det låter lite hysterika kanske, men jag har klockat honom.. eventuellt är han fortfarande lite "ung" (det är här det kan vara lite grumligt, hur gamla var de andra, när det gick att klocka dem?)
De andra var i genomsnitt klara på 15-25 minuter, varje gång. Nedlagda och omsomnade....

Inatt vaknade vi 03.50 och somnade om nånstans efter 05.20... det är ingen kvart precis! Kan han inte bara bestämma sig om han ska ha mer eller inte? Inte ligga och dutta....

och en annan sak;
alla mina sötnosar har velat ha mat varannan timme. Oavsett vad jag gjort. Jag har testat det mesta, men det spelar ingen roll. Varannan timme.
Det är lite svårt att hinna med nåt annat. Men det är det väl ingen idé att planera in än på ett tag ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)