måndag 30 augusti 2010

mååndag

ja, visst, och så har jag vägt mig igen... det går åt rätt håll, men kriminellt långsamt. Eller det kan också vara jag som är kriminellt otålig.
Sedan förra måndagen: -1,7kg (totalt 10,2kg)
Jag gick ju upp sammanlagt 16kg, så jag har lite att jobba med... väntar bara på att inspirationen ska infinna sig.

Idag har jag faktiskt vågat mig ut på promenad, hela 50minuter tog turen. Man kan konstatera att någon behöver konstruera en sportbehå, gjord för ammande kvinnor.... wobbeli wobbeli...
Tyckte att det gick riktigt bra att gå, så jag försökte springa några steg, bara för att kolla... Men det får jag vänta med.. usch, det var allt annat än skönt.

Allt annat än skönt var det också att ha på sig regnjackan. Och mössan. Jag hade en för stor tröja på mig och då var regnjackan smidigare att ta på sig, men jag måste ha glömt att den är helt värdelös? Den andas inte överhuvudtaget och man blir svettig och kondenserad(ja, alltså det blir kondens inuti, ni hajar?). Och den är i helt fel storlek också. Mössan kom på för att jag var lite frusen, men främst för att jag hade ägnat nattens vakna timmar/amning åt att riva mig i hårbotten... lite som en tvångshandling, tics, eller vad ni vill... det kändes rätt precis just då, och jag fick för mig att jag säkert skulle hinna duscha innan vi gick till dagis...haha! när har det nånsin hänt?!
Skitsamma, hellre en ful mössa, än att visa sig för dagisfröknarna med håret fullt av flagor.... Det blev iallafall väldigt varmt och svettig innan jag var hemma igen, men annars helt ok. Ska stretcha lite också, så kanske jag slipper märkliga känslor kring operationsärret. Jag såg det idag, magen har äntligen gått ner lite, de sa på BB att det var fint. Tyckte inte jag. Smaken är helt klart olika.

Nej, nu sover båda de minsta, så ska jag a)själv få sova lite, eller b) hinna få nåt gjort
så är det nu...

4 kommentarer:

  1. http://www.hemnet.se/beskrivning/846519?r=3

    såg något som jag tyckte verkade passa er!

    puss på din svettiga panna!!

    SvaraRadera
  2. Precis va ja tänkt messa om i dag =)

    SvaraRadera
  3. två med samma tankar, det är stort... :-))

    ta det som ett tecken malin!!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)