lördag 28 augusti 2010

han ska heta...


Så är det bestämt. Vi, med barnen i spetsen, har bestämt oss för tilltalsnamnet Wille (fast här i bloggen blir det Lillebror/Lilleman). Och några fler namn, andranamn, har vi inte kommit på ännu. De andra syskonen har ju det, så det måste vi väl skaka fram också... men vi har nån månad till på oss.. :o)
Namnet Olle föll på målsnöret. Det var annars min favorit. Det var jämnt "ända in i kaklet", som han Söderberg skulle sagt. Hade man fått en pojk till så.... men som sagt, nu blir det inga fler. Synd på ett så fint namn bara.

4 kommentarer:

  1. Det är ett fint namn, tycker vi här i Finland! Vi har inte heller kommit överens om andranamn, jag skulle vilja ha namnet Nova någonstans men alla andra tycker att det är ett löjligt namn, om det ens är ett namn säger dem...Jag ska inte ge mig för det finns en trevlig koppling med det eftersom det betyder ju "ny" och tilltalsnamnet är ett arv från Ilaris morfars far som var en mkt trevlig prick på sin tid. Han körde taxi och var känd i hela bygden och byarna runtomkring, lite av en kvinnotjusare och såg ut som Paul Newman, har man berättat till mig...Jag gillar historien och det att han har kört min pappa till julottan varje jul i hans barndom. Lustigt att världen är så liten!
    Niilo & Noora

    SvaraRadera
  2. Sött namn till en söt kille! väntar tills jag få se underverket live! Kram /Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej.

    Jag hittade till din blogg via en länk på en kompis blogg. Jag har läst alla inläggen på första sidan och skrattat högt av nästan allihop. Du får verkligen till det humoristiskt och igenkännande. Hit återvänder jag :-)
    /Susann

    SvaraRadera
  4. Heja dig Noora! Stå på dig, du vet väl att kärt barn har många namn? (Nopa, Noomi, Noominen osv... haha!) Och förresten Nova finns visst!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)