fredag 23 juli 2010

varför?


om jag snurrar runt lite på internet, så hittar man en hel del kändisbloggar. Inte så konstigt. Men flera av dem, inte minst Katrin Z's, verkar ha gjort det till nåt slags eget uppdrag att skriva ner/dissa/håna Marcus Birro.
Det är politiskt korrekt att säga utan vidare att han är dum i huvudet, pretentiös, deprimerad, massmedial hora, märkvärdig eller vad ni vill. Utan att behöva ange någon egentlig anledning. Känner alla honom, så att de vet vad de pratar om? Vad är det han har gjort?
Jag är inte nån speciellt, hur ska man säga, poetisk person. Jag har svårt att ta till mig när språket är för utsmycket, när man ska förstå genom att läsa mellan raderna. När det är för mycket symboler och känslor ska beskrivas med svåra ord jag knappt kan stava.

Av den anledningen har jag svårt att koncentrera mig längre än 20 sekunder när Björn Ranelid pratar(han är rätt underhållande och underbar på sitt sätt). Jag är en för enkel människa helt enkelt.
Jag tycker om när det är rakt och direkt. Jag har inte några favoritdikter, som jag kan citera och identifiera mig med. Mina favoritcitat är enkla och korta.

"Skratta åt eländet"
"Kärlek är, vad kärlek gör" m.fl.

Jag håller inte med Marcus Birro i allt han säger, eller tycker, när han sitter i den ena tv-soffan efter den andra. Den ena tv-studion efter den andra. Fotboll och debatter. Och jag kan också bli trött på hans mörka ringar under ögonen. Sover han aldrig, karln?

Men jag tycker om sättet han skriver på, för jag förstår. Och han känns ärlig. Han erkänner sig som en människa med fel och brister, även de fula, inte bara de man själv, lätt igenkännande med ett leende på läpparna, kan tycka är komiska. Erkänner svartsjuka, bekräftelsebehov, maniskhet, relationsbekymmer, kärlek...
Ja, jag vet inte. Jag känner inte honom, men det han skriver, kan jag förstå. Och det räcker väl? Måste jag ha en åsikt om honom som person också? Eller är det bara hormonerna, som spökar nu igen? :o)
Här är en länk till en av hans bloggar "Vägen till kärlek"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)