fredag 23 juli 2010

om det smittar...

Igår var det sagt att det skulle bli bara moln och regn. Och det stämde, iallafall mellan 07.00-08.30... sen var det sol!
Men vi hade redan bestämt att vi skulle ta en liten tripp till 3-stads Lekland.... så det gjorde vi!

Döm om vår förvåning när yngste kusin PP från Uddevalla svischar förbi bland alla andra svettiga ungar... "men, men... var inte det?!"..
Jo, det var det! Så det blev en spontan kusinträff också, så perfekt! Men självklart har vi inte kort på syrran och hennes svettiga godingar.. jag har ju sånt fotoflyt nu... Men det är jag uppenbarligen inte ensam om... denna utflykt lämnade jag över kameran till MS i hopp om bättre bilder...här är Lillebror (eller storebror, och ibland även kallad sonen.... måste komma på nåt mer stabilt åt stackarn)... bra bild. Heh he! Bra bild.
Här har vi systrarna.. inte illa att de iallafall har fastnat och inte är suddiga....


i bollhavet... eller hav och hav, en massa bollar...

tillräckligt många för att det skulle vara svårt att få till ett kort....

3 kommentarer:

  1. jag gillar spontana grejer och igår var det mer än lyckat. Tack för en helskön dag. Vi fortsatte ut till havet och svalkade oss i vattnet, eller vi... dom menade jag ju så klart. he he

    SvaraRadera
  2. Bara undrar.. För vilka åldrar på barn passar det däringa leklandet? Försökt att kolla på hemsidan, men sist var det inga kort upplagt, så vad är det för grejer lixom...

    SvaraRadera
  3. De har en liten hörna(bollhav, rutschkana, några stora kuddar m.m.) för småttingar, typ upp till kanske 3 år. Resten är gjort för tja, vad ska man gissa på... 10-12 år kanske?
    Det är studsmattor, stora rutschkanor, en massa gångar att klättra och jaga varann runt på. Det påminner ju om Lek&Buslandet på backaplan, fast mindre. Deras hemsida har jag tyvärr ingen koll på :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)