onsdag 28 juli 2010

vad man göra en skittråkig dag...

Den här dagen går kanske inte till historien som den absolut roligaste. Men det är helt ok. Alla dagar kan inte, och ska nog inte vara helt underbara, fantastiska, mysiga, overkliga...
Utan dalar, inga toppar...

Men vi (jag skriver vi, fastän jag själv nästan inte är delaktig mer än i tanken...) har hunnit med en del ändå; klippt gräset, målat lite mer i köket, tvättat, plockat hallon m.m.

Storasyster fick ett ryck och ville göra saft. Men eftersom vår trädgård är i stort sett skövlad på allt som skulle kunna göras saft på, fick vi komma på nåt annat... nämligen...

Citronsaft;
3 citroner, skal + saft
2dl socker
9dl vatten
Citronerna skalades, skalet lades i en skål tillsammans med sockret. Vattnet kokades upp och hälldes över skalen. Saften fick svalna och blandades med citronsaften från de tre citronerna. Sila och njut!


Lillasyster har sitt eget knep för att sätta lite guldkant på vardagen... allt blir lite roligare i högklackat!



3 kommentarer:

  1. Det låter supergott citronsaft...va sugen jag blev på det....KRAM mp

    SvaraRadera
  2. Helt rätt - det blir roligare i högklackat! Vilken tapet blev det förresten? Om jag hade fått bestämma (vilket jag inte får;)) så hade jag valt den ena. Men båda var bra så det kan lixom inte bli fel.

    va påhittig du är - citronsaft!!! Jag hade nog tagit chansen:Oj, inga bär, nähä vilken "otur"! Det blir inget saftmakeri:)

    Kram /sofia

    SvaraRadera
  3. saften blev inte så tokig faktiskt, kanske att den blev lite stark och behövde spädas litegrann. Nästan som klassiskt tecknad lemonad, om ni förstår vad jag menar?

    Det blev randig tapet, MS bestämde, hämtas imorgon... :o)
    Jag lutade åt den andra.. haha!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)