fredag 2 juli 2010

min häck

Nån som är nyfiken på hur det går med min häck? Så klart ni är.. Ska bara visa er mitt projekt... jag skulle ju gräva upp jordgubbslandet.. och det gjorde jag. Tyvärr hann jag inte fylla på med annan jord, kratta och så gräs innan "gravid-ichiasen" slog till. Inte ens spaden är bortplockad, ifall nån annan skulle få lust och/inspiration...
Granne med fd jordgubbarna är hallonplantorna... och jag har bestämt att de också ska bort, eftersom ingen, INGEN, rensar runt dem.
Om de tidigare ägarna hade förstått vidden av mina ickegröna fingrar, så hade vi nog aldrig fått köpa huset... när vi flyttade in fanns det smultron, jordgubbar, vinbär, rabarber, en alpklematis och en kaprifol....
Nu har vi större altan.
Men... jag är inte skyldig till Melleruds fulaste häck! Den tar jag inte ansvar för! Det var inte mitt fel!

Här nånstans ska det finnas skott utav spirea. Jag tror att det är det som är längst till vänster i bild... resten är andra skott, som passar på att växa sig lite.... jag är ju annars lite mer av stilen "less is more"...

här tar vi ett kort på häcken åt andra hållet... här har vi en hallonodling, som grannen bestämde sig för att spara. Och längst bort har vi återigen lite spirea och ölandstok... Melleruds fulaste häck, utan tvekan!
I'm a sad excuse for a gardener.... tragiskt... mossa i gräsmattan har vi också. Och två plommonträd har dött. Det går bra nu, kompis det går bra nu.


Men för att väga upp det tragiska har vi iallafall två pionbuskar, som just nu blommar och doftar underbart!
Så det så...




1 kommentar:

  1. visst är dom underbart underbara pionerna, malin allt är förlåtet... :-)

    //syster (som inte har fattat att hennes fingrar inte är gröna... Trägen vinner??)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)