tisdag 13 oktober 2009

vid närmare eftertanke...

så var det nog inte riktigt rätt. Att "världens bästa dag" alltid är imorgon alltså.

Imorgon är en rätt bekväm dag. Om man tänker börja leva sunt, eller ringa ett besvärligt telefonsamtal till gynekologen, eller föräldrar till dåliga skolkompisar, då är imorgon en skön dag.
Men om livet skulle ta slut idag, och "världens bästa dag" är imorgon, då har jag ju inte haft någon "världens bästa dag"..?

Jag tror att jag ska börja bli bättre på att se till att idag blir en riktigt bra dag, en utmanare till titeln "världens bästa dag"... lite mer som barnen, som alltid vill ha allting nu, på gott och ont...

Så jag bestämde mig för att göra det imorgon... haha! Nä, där försökte jag lura mig själv.. nej, faktiskt jag fick tvinga mig till att göra det idag!
Idag har varit en riktigt skön dag. Fika på Café Mejeriet med goda vänner, fixat lunch, cyklat med lillasyster i härlig solig motvind (man får så rosiga friska kinder), hängt tvätt, hunnit med en löptur och sedan har jag bakat kanelbullar.... det luktar bullar i hela huset...

1 kommentar:

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)