fredag 23 oktober 2009

apropå brittiska

Hem till Gården...... jag hyser nån slags hatkärlek till programmet "En plats i solen".. det är britter, del flesta i (övre) medelåldern som av olika anledningar vill köpa sig ett nytt hus/nytt liv i ett annat land.
Med en utpräglad accent (den är så oerhört brittisk ibland att jag undrar om det är på riktigt?) uttalar de orden "Lovely" (låvvlä) och "Fantastic" (fäntästik) i varannan mening. De har en väldigt märklig smak, när det gäller färger, material, möbler och inredning.... riktiga losers! (får mig att må lite bra..)Men nåt rätt måste de ju ha gjort som kan ha råd att leta hus på avlägsna platser?... (så vem är egentligen losern?) Idag var det Saint Lucia, en skön liten ö i närheten av Grenada och Barbados. Ja, jag har tagit kort rätt på tv:n... hyfsad utsikt från tomten.... den skulle jag inte tacka nej till..
Dagens jägare var en Brian, som såg ut som en begravningsentreprenör. Med hawaii-skjorta... Detta hus kostade 227 000 pund. (Jag måste surfa till Forex och räkna...) Detta hus var stort och rymligt, rena palatset för en person. Pool tjatade han om vid varje husobjekt, fastän det såg ut som att han inte simmat en meter tidigare i sitt liv! Vräkig skulle den tydligen vara oxå...

Kolla det är ju stort som Southfork i Dallas, fastän placerat i paradiset och inte torra Texas.... men Brian gillade inte övervåningen.
"Det fanns ju ingenting där, bara fyra sovrum, tre badrum och ett galleri"... alltså, det är nästan kriminellt att uttala sig så...när man kommer från Storbrittannien. Varken deras hus eller klimat rosar marknaden...Skärp dig Brian! (undrar vad han jobbar med? verkar lönsamt..)
nä, I better put the kettel on, fancy a cup of tea?....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)