söndag 11 oktober 2009

håller fortfarande klaffen..

men i min totala tystnad har jag lyckats knåpa ihop en mer eller mindre bra idé till nästkommande två veckors matsedel.
Det kan väl inte räknas som att prata, när jag skriver här?
Nä, just det, det var ju det jag sa! (fast inte ikväll, för då säger jag inte nåt)

Ok, den är inte finjusterad ännu..
Måndag: Köttfärssoppa (med vitkål, om jag får för ungarna)
Tisdag: Ugnsstekt falu med potatismos
Onsdag: Lax i ugn, med paprika/chili och fetaost
Torsdag: Kycklinggratäng (ugnen får det svettigt, ser jag nu...hm...)
Fredag: Taco-rullar eller nån annan kompromiss av fredagstaco...
Lördag: Pastasallad
Söndag: Lasagne
Måndag: Majs-soppa (den blev aldrig av förra gången :o(... )
Tisdag: Apelsinkyckling med chili och grönsaker (och pasta ungar, jag lovar!)
Onsdag: Fisk med dillsky
Torsdag: Korv Stroganoff kanske?
Fredag: Fransk köttgryta med pressad potatis
Lördag: Kyckling med klyftpotatis, eller kanske rotsaker i ugnen..
Söndag: Senapsbiffar (men jag säger att det är ketchup, ifall de frågar.. barnen alltså)

Så där ja... nu ska jag luta mig tillbaka, och fantisera om att maten lagar sig själv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)