torsdag 1 oktober 2009

projektet osv

Utmaningen att få lillasyster att alltid somna i sin egen säng går vidare, och det går bra. Bättre än förväntat och kanske rentav lite väl bra... det skapar ett annat problem hos mig...
Hur ska jag nu legitimera mitt sittande och mysande i tv-soffan?

Någonstans har jag hört eller läst att titta på tv kräver mindre ansträngning och intelligens än att bara finnas till, andas och leva...Mindre? Låter ju märkligt, men den informationen har fastnat hos mig. TV är ett nöje för de som är ointelligenta och saknar ett liv med andra intressen...
Men jag satt ju bara i soffan för att somna lillasyster... (känner alltid ett behov av att försvara mig inför mig själv...)
Så innan det kommer en liten recension över program jag händelsevis råkat se, när jag gått förbi tv:n, vill jag bara säga att jag inte har något program som jag följer, som jag "bara måste se"...

Project Runway - för att jag tycker att det är intressant och roligt med människor som är så kreativa...

Top Design - samma som ovan, fast med lite mer drama....

Grey's Anatomy - nix, har tröttnat... de skulle ha slutat när det var på topp..

Bones - för att jag sitter och väntar på om huvudpersonerna ska få ihop det (ungefär som Arkiv X, det fanns väl ingen som brydde sig om aliens, men däremot om Scully och Mulder skulle kunna tänkas näcka i bild?)

CSI Miami - nej... det blir för "flashigt"för mig, som en taskig reklamfilm för yrket.. en überallvarlig Horatio med nacken ur led, ett program som känns helt overkligt. Varje program ska visst ha en särskild färgkod (ska tydligen synas på kläder, accesoarer m.m), och istället för att fatta intrigen så undrar jag vilken kvällens färg kan vara...

Hem till gården - ja, ni läste rätt! Programmet går fortfarande, kan någon förstå varför? En salig blandning av steak- & kidneypie, pints, ladugårdsoveraller och nyfikna Betty. Lovely! (vilket samhälle, ingen jobbar, alla super, inte undra på att det blir intriger...)

Så.. nu ska jag titta på Mystery Diagnosis, för att kunna förekomma läkarna, när eventuell sjukdom slår till.
Artrit doktorn, kan det vara det? Eller liknar det inte inflammation i uvea? Pyrmonell hypertension, spondylit då? Nähä....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)