tisdag 20 oktober 2009

som julafton

Kameran är tillbaka, och jag är så glad att jag inte har nåt enda vettigt ord att skriva. Så jag firar med en kaka... Det är min melodi! Och så här glad är Lillasyster över att äntligen få vara med på bild igen! Livet får lite klarare färger...

Morotskaka! (8-10 små bitar...eller 1 hel, beror ju helt på alltså)

2ägg


2dl socker


1dl olja


3dl fint rivna morötter


2,5dl mjöl


1,5tsk bakpulver


1tsk kanel


1tsk vaniljsocker


Vispa ägg och socker, rör ner olja och morötter. Rör ner alla torra ingredienser. Häll i en form, grädda i 175 grader. Tiden minns jag inte... det märks när den är klar, testa med sticka.


Glasyr!


60g Philadelphiaost (light ska tydligen vara ok)


25g rumsvarmt margarin


2dl florsocker


Rör ihop med energi och frenesi, jag brukar höfta mig fram. Bred över kakan när den är avsvalnad. Har man lust är det fritt att garnera den, jag brukar ta valnötter...Jag tycker den är jättegod, och ryktet säger att den "smälter som skit i munnen"... Nåt säger mig att det inte riktigt var på sin plats att skriva just så, men nu är det ju gjort. Inget att göra åt.

trevlig kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)