torsdag 15 oktober 2009

Igår

Igår ja.. igår var det IUP-samtal med sonen på skolan. IUP ska nog betyda Individuell Utvecklings Plan... jag har bestämt mig för det iallafall.

Jag skulle vara på skolan 13.45, och mindre än en timme innan hade jag fullt pådrag på spisen, hade ännu inte duschat eller matat Lillasyster. Så det var lite snärjigt....

Skolan slutar 13.30, och 13.31 stod jag andfådd på skolgården, då var jag nyduschad, Lillasyster nymatad, handväskan var full med blöjor, leksaker och mutor. Redo. Ah, vuxenpoäng....

Storasyster instrueras om husnycklar, tändstickor, spisen och så klart att se sig för när hon korsar vägen, hon ska gå hem själv, före oss andra. Stort steg, inte minst för mig...

13.43 hänger ytterkläderna på sonens plats, och får tillåtelse av en lärare att gå in innan den berörda lärarinnan kommit. Ordnar och donar med Lillasyster, känner mig redo. Sonen också?

13.45 kommer fröken in. "hej, NEJ...!" inte idag väl?! Till saken hör att just denna fröken är extremt noggrann, det ska målas innanför linjer, finast teckning hängs upp, sittas tyst, drillas i diverse julsånger och pjäser, tränas i make-up, inte ett hårstrå fel, läppstiftet sitter aldrig på nån tand där inte.... så jag flinar lite gott på insidan.... det kändes lite bra tyckte jag.

Tills jag fick se almanackan... jag visste att IUP skulle vara på onsdagen den 15/10... men på almanackan stod det 14 oktober....

Självklart var det jag som hade sett fel!! Är det inte typiskt? Tyckte att jag hade sånt flyt.....

2 kommentarer:

  1. ha ha ha, du håller världsklass syster!!!

    och nu tror jag att jag har fixat så jag kan kommentera dina inlägg. Det lär visa sig...

    kram

    SvaraRadera
  2. det verkar så, vad gjorde du?

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)