tisdag 6 oktober 2009

..hemma på vår gata i stan....

Idag hade jag en hel lång lista på tråkiga saker som jag var tvungen att ta tag i;

- lite studiefrågor
- pensionsförsäkringsfrågor
- försäkringskassanfrågor
- kolla dagisplats?
Men nu blev jag inte ensam och effektiv, mellanbarnet fick vara hemma från skolan idag, med magont. Det visade sig senare inte vara alltför allvarligt...
Så alla mina tråkiga saker att ta tag i, finns kvar till imorgon....surt...

Vi har gjort charader, eller han har agerat och jag har gissat.. en av eftermiddagens bästa var följande;
-"ok, du är ute och går?" (han nickar och ruskar på huvudet på samma gång)
-"du bär på nåt?" (nej, helt fel, han ruskar på huvudet)
-"nähä, men du går?" (tror att han håller med...eller?)
-"du blöder näsblod?" (mja, njae, men tydligen inte helt fel...)
-"blir du skadad, är det en olycka?" JA! du gissade rätt... kolla här, och så visade han kortet....

"Jag var ute, och sen tappade jag kexpaketet, det kan man ju kalla för en olycka" ......

Det är min kille det!... :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)