tisdag 20 oktober 2009

riktig mat

Jag har tappat bort min matsedel. Eller matsedeln vet jag var den är, men jag har tappat bort mig, jag är helt osynkad och fuskade rejält idag...

Snabbmakaroner och halvfabrikatsköttbullar (tänk va poäng det ordet gett på Alfapet, förmodligen mer än jag fått sammanlagt tidigare. Vill så förtvivlat gärna vara bra på Alfapet, men tyvärr....).
Iallafall, jag fick ett indirekt betyg på min matsedel när sonen ställer sig vid spisen och utbrister:


"åh, det här är riktig mat!"...


Man kan ju fundera på för vems skull jag kämpar med en matsedel?

Jag såg Malou von Sivers i morse, de pratade om olika dieter. En man var med i studion och berättade om sin "fettdiet", alltså han kallade den inte för det, men jag minns inte vad den hette. Iallafall, han äter mycket protein, fett, men inte frukt. Typ. Lite förkortat. Han hade gått ner i vikt och mådde som en prins. Bilden ovanför liknar hur jag kände mig när jag hörde vad han åt till frukost;

Ett halvt paket bacon, stekt i smör eller cocosfett. Till detta en omelett på 5 ägg, där 2-3 vitor petas bort, han blandade i grädde och serverade alltihop med en klick smör på toppen.

Det får funka hur bra det vill, men det där kan jag aldrig någonsin sätta i mig till frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)