söndag 18 oktober 2009

en härlig helg...

hade jag hunnit så hade jag velat visa hela min helg i bilder, men icke! Kameran är klar, men vi har inte haft tid att hämta den ännu. Åh, vad mycket kort jag ska ta.... "snapshots och "sneakpeaks" hela tiden..

Var var jag? Jo, en härlig helg... i fredags var jag en sväng med Lillasyster hos mamma (som först fick äran att passa henne i ett par timmar då jag agerade renoveringsstäderska)fick jättegod fisksoppa. Tackar! Det funkade jättebra med min solrosfröfralla, som jag tagit med mig. Ett riktigt busväder var det, med snöblandat regn. Hur härligt som helst!
Har förresten fått detta kortet av mamma, det är alla hennes barnbarn... en skön samling juveler.. :o)

I lördags var vi hemma hela familjen, eftersom fotbollsspelaren var avstängd. En massa varningar är ju inget att eftertrakta, men jag tyckte iallafall att det var lite härligt.. som omväxling.. :o) Det får man väl? Tycka att det är lite skönt..?.. jag gjorde det iallafall. Utan att skämmas.
På kvällen var fotbollsmannen med en massa ungdomar på ungdomsgården på Mejeriet. Vi ska ju inte tröttna på varann, har vi tänkt. De äldre barnen hängde på sina kusiner, så kvar var jag och Lillasyster.... som somnade vid åtta. Ensamtid! Tända ljus, helt tyst, brittiska kommisarie Lynley (jag gissade helt fel på vem som var mördaren, störde mig lite), stor kopp (läs koppar) varm choklad, mjuk filt i soffan.... Rena lyxen, ah, det var sanslöst skönt. Tack snälla kusinföräldrar!!

Idag har vi städat. Vädrat sängkläder och sånt. Vårt hus genererar mängder av damm, jag vet inte hur det går till. Men nu är dammråttorna utrotade, iallafall för idag.
Det var väldigt skönt väder idag, så min löparkollega (det låter lite mera, proffsigt, inte sådär lunkigt som det helt säkert ser ut...) drog med mig runt ca 9 km...

Nu är jag nyduschad och kan med gott samvete bara luta mig tillbaka... Jag älskar söndagar!

Men för att få lite balans i livet har vi även hunnit med att få denna....
fortkörningsböter... som jag bara lyckades skanna in hälften av... men det viktigaste syns ju.... summan... 2000:-. Sorry ungar, inga julklappar i år heller.... närå... typ...



1 kommentar:

  1. har försökt skriva detta tidigare men jag och datorn är inte alltid vänner...

    så vem är den skyldige till den lite tunnare plånboken??

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)