måndag 30 november 2009

toalettbesök

Varje gång jag känner att det är dags att gå på toa, springer jag som en tok runt i huset för att hitta nåt att läsa, vad som helst, bara det är läsbart. Det kan vara en gammal tidning, ett recept, baksidan på en schampooflaska, mobilen, skräpreklam från brevlådan... jag letar tills jag hittar nåt och ofta är det på gränsen att jag hinner fram till toan i tid...
Slänger igen dörren, låser om det finns tid.
Men oftast hinner jag inte ens börja läsa förrän det bankar på dörren, nån vill in, nån vill ha hjälp, nån undrar nåt, nån har ringt.... med tre barn i huset är det ganska dumt att tro att man ska få sitta ifred så pass länge att man skulle kunna läsa nåt. I fred. I lugn och ro. Dumt.

Fastän jag vet om detta, så springer jag ändå runt och letar efter nåt läsbart, varje gång. Och varje gång hinner jag inte läsa mer än en halv rad.
Dumt.

2 kommentarer:

  1. hmm... är verkligen toastolen den bästa läsfåtöljen i huset??

    SvaraRadera
  2. så länge man inte sitter så länge att det blir vakuum, och man får med sig ringen där ifrån, så är den inte helt fel... kanske inte bästa, men ändå.. :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)