onsdag 25 november 2009

dagens tidsfördriv - Lillasyster gästskriver...

Den här synen mötte mig och morsan i köket i morse... Nån hade inte skött sitt jobb, tycker jag att det ser ut som, men vad vet jag?!..
Så vi liksom ledsnade på alltihop och bestämde oss för att dra iväg och SHOPPA!...
Med disken fortfarande stående i diskhon gled vi iväg... gott! Frihet i en liten ask....Glada och lite så där lagom rebelliska....
Här är jag redo i bilen.... klart för start.... med leksaker och allt.... nybytt, nymatad och på allmänt trevligt humör. Morsan lyckades få fast mig i bilstolen hyfsat snabbt, så jag hann inte ledsna..... bra där, det tar sig tycker jag....

Ska vi inte ta och köpa det här glittret morsan? Så får vi lite mera blingbling på en vanlig onsdag... Snälla'rå?! 14:90... (Jihoo, mamma sa JA) Jag hade så att säga bestämt mig på förhand, och det var en given seger, hehe....


Å kolla! Jag når!... stickade mössor för endast 39:90... vad säger du morsan? Färgen skulle funka som Pippi Långstrumps hår också, om man ska på maskerad... dubbelt så billigt liksom...
(mamma sa NEJ, snåljåp)



Allt detta förhandlande och övervägande, som ingår i shoppingens ädla kons,t tog hårt på krafterna. Blodsockret var riktigt låg, morsan hade ju inte packat nån nödproviant. Nybörjare!..
Tuppluren satt fint. Under tiden diskade morsan....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)