torsdag 19 november 2009

om dagen

det var väldigt segt att vakna, det ska medges. Såna morgnar borde nån vänlig själ hänga för alla speglar, så att man slapp se utsidan.

Men, bestämde mig för att inte anse dagen som bortkastad, redan innan den börjat... så jag tänkte räkna upp lite positiva saker som jag har kommit på här idag:

- det ösregnar ute, och varje gång det gör det, är jag så oerhört tacksam att jag inte har nån hund som jag måste gå ut med...
-jag har bakat småkakor, degen var god, men jag åt inte upp mer än kanske, i runda slängar, fem kakor, i degform...
- Lillasyster har munnen full i blåsor, och har ont, det är därför hon inte sover, eller äter speciellt bra. Det är alltså inte på pin kiv hon har hållt på som hon gjort... hon är inte ond...
- valde mellan att sova förmiddag och träna body combat. Jag valde det sistnämnda...och är så nöjd nu...
- jag hade lunch kvar sen igår, behövde alltså inte göra ny idag, det tycker jag är positivt...
- har fixat en del julklappar redan...

håller tummarna, och ber en innerlig bön om att kommande natt ska bli bättre!

1 kommentar:

  1. Hoppas lillasyster snart blir kry..tänker på er.. kramis

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)