torsdag 5 november 2009

en dag i min smak

är en perfekt dag, när saker och ting går som man tänkt. Jag hade en bra känsla redan i går kväll, listan skrev jag innan jag släckte nattlampan...

Fixar fram frukost medan jag plockar ur diskmaskinen, småpratar med Lillasyster i sin säng, medan jag rafsar ur de gamla sängkläderna och bäddar nytt. "Multi-taska". I love it.

En sån där dag, när man inte går en meter utan att ta nåt med sig som ska plockas bort, eller flyttas på. Allt är slimmat och effektivt. Man gör rent handfatet med höger hand, medan man sitter på toaletten. Och raderar gamla SMS på mobilen, med vänstern. I love it.

Lillasyster ska sova, perfekt, ut i vagnen, har en plan i huvudet på vart jag ska gå, vart jag ska först, vilka ärenden som måste fixas. Medan jag tar på henne overallen ringer jag och beställer klipptid. I love it.

kl 13.30 står vi coh väntar på att syskonen ska komma ut genom dörrarna. Hemma är lunchen fixad, fikat inhandlat. Allt planerat.

Det är en skön känsla, och jag tänker njuta av hur fantastisk jag är, hela kvällen. Japp, så får det bli.

2 kommentarer:

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)