tisdag 10 november 2009

ungar

fick mig en tillsägelse på skolgården häromdagen...
Stod och väntade på att sonen skulle komma ut genom dörren, småskuttande med jackan öppen, mössan på sned och utan vantar. Men med ryggsäck, förhoppningsvis.

Då gick det förbi en liten tjej, en klasskamrat, tittar mig rätt i ögonen;
- du måste köpa nya skor till X.
-eh, va?
-du måste köpa nya skor. De är för små...
-ok...
Han har tydligen växt ur sina gympaskor, och hans klasskamrat tyckte inte att hans mamma hade nån koll alls....och det hade jag ju inte heller.. han hade varit barfota på gympan...
Skulle kanske ha sagt tack, men jag fann mig inte riktig. Hade dessutom fullt upp med att kolla om nån annan runtom hade hört det...
Det verkade inte så... puh!
Kapad längs fotknölarna, av någon som knappt når mig till knäna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)