tisdag 10 november 2009

vikten av god planering

här kommer bilder som jag utlovade igår, på mina världsberömda paprikor (inte alls såna som alla gjort i hemkunskapen...bara väldigt likt...)
Grunden till en lyckad lunch eller middag är att ha plan B klar redan innan. Därför; korv, bröd och ketchup. Just in case.
Så där ja, vi är redo. De fina paprikorna och så jag. Redo för succé. Eller nåt liknande.

Å precis som på tv, "tjoff", det hade vi redan förberett. Häng med på ljudeffekterna bara..."Kaduff" in i ugnen, med "disch" lite ost på. Och efter 25 minuter så är de färdigt.

Det är helt enkelt stekt färs, tacokrydda, lök. Blandade det med kokt kall bulgur (måste kunna funka med ris eller couscous också) och riven ost.


Här har jag stulit en... de blev rätt ok. Men det hade varit trevligt med en sallad, sås eller nåt till... men det glömde jag. Jag var så nöjd med att sno ihop paprikorna, under tiden som Lillasyster behagade sova sin skönhetssömn.
Förträffligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)