lördag 14 november 2009

höst-trött...

jag har varit trött i flera dar... flera dar i sträck. I morse när jag vaknade, 07.30, var jag stentrött. Första tanken "när får jag sova igen?"..

Det är lite segt tycker jag. Längtar att få känna mig pigg, med fjong i benen, som Carolina Klüft skulle ha sagt.

Jag känner mig baktung, fast jag har klippt av ca 2kg hår som hängde och slängde i vägen överallt....(jag är nöjd med klippningen, så jag antar att känslan av att vara baktung, tyvärr, inte hängde ihop med allt mitt hår..)

Jag vill gå i ide, bara grotta ihop mig i soffhörnet, äta choklad, äta varma matiga soppor. Ingen knastrig sallad, eller blaskigt the.
Nu kan man ju inte bara strunta i allt, eller lägga sig och tycka synd om sig själv, till höger och vänster, när det skulle kunna tänkas passa... för det passar sällan, med resten av familjen. Så istället hänger man upp tvätten, lagar maten, handlar, städar, bäddar sängar, matar, byter.... och sen när man får tillfälle.... så tar man det, kryper upp i soffan med en stor kopp choklad, kul tidning, mysig film, surfar efter recept med choklad i. Och så njuuuuuter man... suger ur varje sekund, av varje minut som man får. Laddar batteriet och så funkar man ett tag till.. :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)