torsdag 12 november 2009

grabbarna bakar småkakor!

Hade lite bloggtorka igår, ingen riktig lust och dessutom alldeles för många små grejor att pilla med.
Till exempel slog jag in de första julklapparna igår. Det var riktigt mysigt. Passade på när de större barnen var i skolan, så att jag fick vara riktigt i fred.... ingen som tjatar om att få hjälpa till. Bara jag och tejpen...
Grabbarna körde nån manlighetsrit och bakade småkakor tillsammans. Storasyster fick hedersuppdraget att passa Lillasyster under tiden (för jag var inte hemma, annars vet man ju vem som åkt på det....)... Degen var fulländad! Den godaste på länge, kan jag meddela! Jag hann hem precis....
Så där... halva inne, som man säger....


Tada! De var helt fantastiskt goda.... jobbigt.. kakorna är räknade, så jag kan inte ta några idag.... :o(
Det tycker jag känns lite grymt... veta att de finns, är urgoda, men jag får inte ta dem.... om inte... om inte jag tar dem och bakar nya?.... I like how my brain works..... yes...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)