måndag 16 november 2009

aptitretare

här är smyckena från Dorissmycken.blogspot.com, i sina små söta presentpåsar.... erkänn... ni vill.... Förra veckan satte jag så smått igång att slå in de första julklapparna. Jag älskar jul. Inte så mycket för julklapparna, även om jag är rätt förtjust i dem också. Och det är inte tomtarna heller, eller pyntet. Nä, det är nog mera mörkret utanför, värmeljusen, dofterna av stearin och lussekatter, misslyckad knäck, förväntan i luften, ont i magen efter clementiner, julmust och pepparkakor. Lediga dagar, mysa med familjerna..spela spel, retas...
Jag börjar njuta och känna julstämning redan i november... det blir för kort annars. Tycker man att det blir alldeles för stressigt och att själva stämningen försvinner på grund av det, då behöver man bara planera lite. Vips! Så är det problemet löst....
Och när man ändå håller på, vips, så har man löst miljöfrågor och fredsfrågor också... (det vore hemskt bra, håll med..)
Jag nöjer mig än så länge med att ordna julfrågan... men för rätt lön, kan jag tänka mig att planera lite runt de andra frågorna också...

2 kommentarer:

  1. Åhh då är vi två Malin ja älskar jul, ska försöka julpynta lite hos F i år då ja tror vi kommer vara där mest, men vi får se om ja får igenom de annars kör ja på utan o fråga hihi.. Vart blir de på julafton i år? =) puss o kram

    SvaraRadera
  2. gör det, kör på bara.. :o)
    Är inte helt hundra, men tror att julafton blir hos mamma/pappa och juldagen alt annandagen blir i Göteborg hos Markus syster... ska bli härligt!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)