söndag 22 november 2009

Bridget Jones

går på TV just nu... jag är svintrött och varför jag egentligen är uppe, när smartast vore att ha gått och lagt mig samtidigt som Lillasyster slocknade för en stund sen... är att jag måste vänta in Storasyster. Det går inte att vi går och lägger oss innan de äldre syskonen somnat...

Iallafall, Bridget. Om man bortser från hennes ansikte, utseende och sånt, så känner jag mig precis som hon... blek, dagboksskrivande, får lätt fett hår, rultig...säger saker på helt fel ställe, no timing what so ever.....

Sååå här kommer ett recept på en finfin kladdkaka (Mark Darcy har precis friat till en sjöblöt Bridget...)

2 ägg
100g smör/margarin
2 dl mjöl
3 dl socker
1-2tsk vaniljsocker
3msk kakao
1krm salt
5-6 bitar salmiak häxvrål, sönderklippta i småsmå bitar

Blanda allt, som man brukar, in i ugnen i 200 grader, i kanske 10 minuter eller nåt. Ät kylskåpskall.
Smocka in. Det har ju gått rätt bra för Bridget, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)