tisdag 25 januari 2011

uniform

Jag behöver en arbetsuniform här hemma.
Jag stiger upp på morgonen och tar på mig en uppsättning kläder. Men det är aldrig de samma som jag tar av på kvällen sen... under dagens gång har jag blivit nerspydd på byxor, tröjor och nästan jämt också sockarna... så om jag mot all förmodan matchade kläderna i början av dagen, så är det helt säkert att jag inte gör det på kvällen.
Jag hasar runt i jeans som jag egentligen har lagt undan. Men vad gör man när de andra inte hunnit torka på strecket...?

Så.. nu efterlyser jag nån slags snygg arbetsuniform, förslagsvis i galontyg. Lätt att torka av diverse snor, spy och matrester.
Gärna med stora fickor som man kan stoppa i grejor som man går runt och plockar. Saker som ska flyttas till rätt plats.
Och med mugghållare, napphållare, snuttefiltshållare. Och kanske med möjlighet att hänga fast tvättkorgen på ryggen. Några "bra att ha"-krokar för snabbt uppkomna behov av häng... typ blöta underkläder som man behöver få snabbt torra...
Block och penna... ja.. knäskydd..

Och snyggt ska det vara, det sa jag väl?
Seså... sätt fart, alla kreativa med tid över. Och bergis god nattsömn.

I'm waiting... omatchad och ful.

3 kommentarer:

  1. det låter som du söker en hederlig gammal städ/hemmafrurock...

    kanske skulle leta hemma hos mormor??
    eller varför inte sy en själv?

    SvaraRadera
  2. Snygg... det är haken.. :o)

    SvaraRadera
  3. Å de skulle hon inte ha nån menar du...???
    Nä, så ä de nog, lite old fa(s)chenlook ( dä ä de där mä stavningen) blir de nog i så fall//tjing, mor

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)