fredag 21 januari 2011

Tummen Upp!

för Teri Hatcher! Ni vet hon som spelar i Desperate Housewives... ja, det vet ni ju. Och med risk för att detta är väldans gamla nyheter. Men jag skriver ändå. Hon, och några till, var gäst hos Oprah angående utseende.
Och jag blev så oerhört glad. Och liksom lättad. För vet ni vad hon har gjort? Och har blivit världens grej i USA?.. Jo, efter en dusch, fick hon för sig att ta kort på sig själv, som hon egentligen ser ut. Den person som egentligen är hon. Och sen la hon ut dem på Facebook (ja, jag avskyr Facebook, men det här var bra..)...


De visade också upp en video hon tagit av sig själv när hon vaknar på morgonen och åker till jobbet. Med hår som ett skatbo, med mörka ringar värre än mina och torra läppar. Man fick se hur de grejade håret, sminket och kläderna.. och vips! .... så var hon lika vacker som hon alltid är i Desperate Houswives...
Det var så befriande att höra någon berätta att det tar ca 2h för att se naturligt fräsch ut, att allt beror på ljussättning och en fläkt för att få håret att flyga.. (ja, nu järnvägars ska här sparas ut hår... värmefläkten borde väl funka, va?)
Att när man ser stjärnorna på omslag på Elle och allt vad det heter så är det så starkt retuscherat, att de själva önskade att de såg ut sådär...
Det är inget fel med vackra bilder, vackra kläder, fint hår, smink. Men man ska komma ihåg att det bara förskönar en sida av oss. Utsidan. Och vi består av så mycket mer. Att vi inte ska låta det få bli måttstocken, bilderna på omslagen eller i reklamaffischerna, för de är inte verkliga. De människorna finns inte.
ja, jag vet inte... jag tyckte det var väldigt skönt att se på Oprah igår iallafall. Med tallriken i knät. Med glass(precis ungar, den är slut nu..), jordnötter och chokladsås.
Idag ska jag springa. För att få frisk luft i lungorna, för att kroppen ska få arbeta och huvudet vila. Men inte för att se ut som en desperate housewife...

3 kommentarer:

  1. Det var därför du fick ELLE mat & vin i prenumeration, goda recepten håller längre.//mor

    SvaraRadera
  2. Så kloka ord så!!!
    Kram Pillan

    SvaraRadera
  3. Det är Teri som är klok. Skulle man hänga på kanske? :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)