fredag 28 januari 2011

långt, osammanhängade...

inlägg.

Jag är inte dummare än att jag förstår att jag är lyckligt lottad som kan vara hemma med ett litet barn. Eller typ två barn, är det ju. Jag trivs med livet. Men ibland blir jag så sugen på att jobba. Ibland blir man ju påmind, det åker förbi nån lastbil, som man känner igen. Eller man går förbi nån människa som man har varit kollega med.

Inatt var en bättre natt än igår, men med en del vakenperioder... tankarna härjar fritt (så hur vaken jag egentligen är, är svårbedömt...) Inatt var det fullständig pingis i huvudet när jag skulle försöka somna om.. :
194422
artikelnummer
6654 kortnummer till utlastningen
semtracker
mellanlager
lokalradio
rullbredder
matt
volume
tyska säljkontoret
45 obesvarade mail
ED-dokument
släppa en order bakvägen
äta lunchen vid datorn
kollegor som överröstar allt
silk
förtullning till Ukraina
kollegor som gör allt för att göra inget
164423
risbundet
Schåsef..
kollega som ger en detaljerad beskrivning av hur man kokar får i kål
PM6
plocklagret
containerlast till Portugal, Leixoes
1000 ark löst på pall
EB
Perra
klippa från mellanlager
94:or
fraktskador
Elfi, Conny, Gabi, Jessica, Böhme
64x90
kunder som väntar på lastbilar
APT-möte
63x88
kontrollera frakträkningar
DSV-37004
Bartels
Nicolai, bokar 200ton, ropar av 20..
KI-ZZ-340

Jag är inte heller dummare än att jag förstår att om jag hade haft ett jobb väntande på mig när barnledigheten var slut, så skulle jag njuta mer. Och känna ågren över att behöva jobba. Och jag vet att jag romantiserar mitt förra jobb, och bara minns det roliga. Kanske hade det varit annorlunda om jag valt att lämna det själv, för inget av de andra jobben saknar jag. Men i det här fallet fick jag inte välja. De la ner fabriken utan att fråga mig först. Lite snobbigt tycker jag.

Så, nu är jag väl klar tror jag.... nu ska jag njuta av min lilla snoriga gullunge. Stoppa näsan i hans tjocka kinder. Snusa honom i nackhåret (där han varken har snor eller matrester...) pussa hans fötter...

tror ni att sömnbristen har nån effekt på hjärnan, hur man tänker? Dagen efter alltså... Hur bra och snabbt man tänker? nej, väl?!... eller?

Äsch, jag kompenserade det i såna fall genom en stabil frukost. 7 kardemummaskorpor, en bit tigerkaka och en kopp the.
Inga problem med att ta bra beslut tycker jag...

4 kommentarer:

  1. Tjohoo, 9630;de besökaren va jag, tills jag tittade efter igen, men strunt samma. Jodåsåatte, lite snurrigt blir de med de rare barna runt bena, men de går över :0)//mor

    SvaraRadera
  2. Amma
    Skjutsa
    Hämta
    Blöjbyte
    Mat
    Träning
    Läxor
    Diskmaskin
    Tvätt
    Blogg
    Utvecklingssamtal
    Baka...

    Som 4-barnsmamma med ungar i lite olika åldrar borde du i princip kvalificera dig till vilket jobb inom logistik som helst!
    Det du;)
    Kram/Sofia

    SvaraRadera
  3. 4 barn... jag återkommer i ämnet.. :o)

    SvaraRadera
  4. Hahahaha - jösses vad vi har skrattat UMC och jag idag när vi läste detta inlägg... Jag håller på Dig - vi har samma abstinens. och vaddå återkomma i ämnet om 4 barn... Behöver du ÄNNU större hus snart ;O))
    KRam Goa Malin!
    Gaby

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)