fredag 14 januari 2011

Fredag, då blir det pytt..

Lite gott och blandat alltså. Gamla rester...
vi får se hur det här går... sitter framför datorn med en vilt dreglande liten bror. Han leker med en napp fastknuten i gammalt julsnöre.. hur länge han är nöjd vet man inte, därför blir det högsta växeln i... kvalité utlovas ej.

Första veckan i skolan avverkad, snart. Vilken omställning.. jag gillar ju rutiner och trivs bäst så, men att ställa om. Jeez.. man peppar barnen att det är ok att vara trött, men inte ok att vara snäsig och otrevlig. Haha... vem behövde den peppningen bäst tro?!

Inte bara jag, utan hela familjen behövde saneras lite från socker. Vi var praktiskt taget inlagda i socker. Konserverade. Därför togs beslut om att nu skulle det inte fikas i tid och otid. Och gissa om frågorna har haglat?
- när ska vi fika?
- vad ska vi fika?
- inte fika?
- varför då?
- finns inget hemma?
- kan jag gå och handla?
- kan jag inte få gå själv då?
- men om jag tar egna pengar då?
- snälla?
- snälla snygga?

Alla som kände sötsug skulle gå och ta sig en frukt... här är vår fruktskål på tisdagmorgon... rykande åtgång... och självklart en estetiskt snygg skål... det löper som en röd tråd genom vårt liv och hem..
så där, nu är vi beredda... jag måste väl vara knäpp, för även om jag tycker att det ser fräscht och gott ut... kan det inte tävla med choklad... ?

och så en liten luring på vår köksbänk. Det är en åksjuke-tablett. Den tappades på golvet av en vuxen familjemedlem. Hittades av en annan. Och nu tänker jag se hur länge den får ligga på bänken innan den som tappade den, tänker pilla tillbaka den i förpackningen (ja, man kan slänga den, men ibland blir de väldigt dyrbara... ingen vill torka spy i en bil, i minusgrader med för lågt skurna jeans, tro mig...)... Och ja, den vuxna familjemedlemmen som hittade skulle också kunna pilla tillbaka den... men då blir det ju inget roligt eller hur?
Tabletten kom upp på bänken 2/1... you do the math.. :o)
Fredagsmys ikväll kanske?

2 kommentarer:

  1. Men frågan är om denna vuxna familjemedlem är medveten om att detta lilla vita pillar hamnade på golvet i första läget. Hoppas på en fortsättning på detta...nästa inlägg 2/4 ??

    SvaraRadera
  2. haha, jag tror det... fråga honom gärna annars... kan bli en utdragen historia :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)