torsdag 27 januari 2011

den går inte till historien

som en av de roligare dagarna... den här dagen, idag. Men som en gammal kollega brukade säga, den började dåligt redan igår. Eller i vårt fall, redan i natt..


Lillebror har masat runt, sovit dåligt. Varit tät i näsan, rosslig i halsen... Jag sov gott från 23.30-01.33... sen var det ett enda töcken, upp, lägga sig igen, upp, lägga sig igen... det var sätta i nappen, vända på lilleman, amma, flytta lilleman, fixa sängen, nerspydd, fixa en vattenflaska, nya näsdroppar, törstig, gå på toaletten, sätta i nappen, vem ropar mamma?
Sista gången jag minns är 05.30...

en sån dag som man borde försökta hitta en lucka att sova, men det var inte så enkelt, timingen med sömn och mat var inte så bra... sen fanns också en lista över saker som behövde tas tag i, och den var lång....

Men jag kände mig lite som de här muffinsen... ser ni? De har liksom släppt från kanten....svampig...
förstår precis varför det kallas för "muffinsmage"... precis som min, fastän min såklart inte är såpass solbränd...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)