tisdag 11 januari 2011

kampen går vidare!

Jag har inte gett upp ännu.
Jag skulle inte gå så långt att lova nåt, inte när det gäller socker.
Då litar jag på mig själv lika mycket som Tullverket litar på sina anställda gällande porrsurfande....

Iallafall. Även idag har ju sockersuget visat sitt fula tryne. Och jag har käkat skorpor så smulorna har sprutat åt alla håll... 4-5 gamla pepparkakor som jag hittade av en slump har också slunkit ner... de var lite mjuka, och smakade skåp, men är man sugen så är man. Och saft, så sugen på saft.. Lite läskigt...

Men jag har iallafall inte fallit för frestelsen att baka nåt eller gå till Kvarnis och handla nåt. Och det ser jag som en delseger. Så. Sån är statusen. Och snart måste jag lägga mig och sova, så att jag inte hinner bli sugen igen.

För som sagt, jag litar så där lagom på mig själv, när det gäller sötsaker...

2 kommentarer:

  1. Haha! Själv hittade jag en Twistpåse längst bak i skåpet som jag glömt under julen. Ärtsoppan som jag höll på att tina i mikron blev genast ganska ointressant. Det blev en mugg kaffe o halva Twistpåsen till lunch....ärtsoppan kan man ju äta senare!

    Nopasåpa

    SvaraRadera
  2. twist är UNDERSKATTAT!!!!!!
    länge leve twist!!!

    /berta

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)