söndag 9 januari 2011

när jag ställer en egen diagnos

man vet rätt säkert att man har nåt slags beroende när man ställer sig en söndagkväll, kl 22.48, och bakar en kladdkaka....
Och dessutom tycker att man är värd en rejäl slev med glass till. (Testa gärna den här förresten, den är jättegod. Om man är åt kaffelikör-hållet. Vilket jag bara är i glassformat. Lite finlirare så.)
Lägg gärna märke till de stilfulla minimalistiska verktygen som ligger så fint på vår köksbänk.

Och man är ännu mer säker på att man har nåt slags beroende, när man tidigare på kvällen var på kalas och fick semle-tårta. Och blåbärspaj. Med gräddig vaniljsås.

Men jag äter bara så här sent på kvällen i medicinskt syfte. Jag sover mycket bättre om jag lägger mig mätt och go...

(Faktiskt helt sant, oavsett om det bara innehåller socker, eller inte.... vi jobbar så bra tillsammans, min kropp och jag...)

1 kommentar:

  1. Håller med dig full o fast. Glass kan aldrig va fel, ej heller semeltårta, blåbärspaj o vaniljsås,mmmm, för att inte tala om de goda bröden hon bakat,mmm igen//mor

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)