måndag 3 januari 2011

lite bilder om allt möjligt..heltråkigt...

Granen började barra redan innan jul... Det räckte med lite vinddrag när man gick förbi, så bara det rasade ner barr... det verkar vara någon kronisk åkomma med alla granar som just vi köper. Men idag... hehe, paybacktime! Jag hämtade sekatören och gick loss.... eldade upp den, gren för gren, bit för bit. Härlig hetta ifrån kaminen... skönt sprak.

nakenfis! Hämnden är ljuv... mohahaha!



Det syns lite dåligt kanske, men jag vann inte "söndagfrukost-äggknäckartävlingen"....Vann gjorde Lillasyster som sket i allt vad teknik och taktik hette, och körde på i värsta rallarsving-stilen. Den ska jag kopiera nästa gång. För som varje god mor gör, låtsades jag att det inte spelade nån roll att jag kom sist. Men självklart ville jag slå alla! Stort! Mosa dem! Så nästa gång ska hon(å alla andra) falla på eget grepp, rallarsving...


Jag gillar min nya kamera. Den är miltals mycket bättre än den förra. Dock kanske jag underskattade betydelsen av själva fotografen... det verkar inte vara helt oviktigt iallafall. Synd.



och slutligen. Jag vet att andra kanske diskuterar vilket som är det bästa sättet att spara överblivna chokladbollar. Det har vi aldrig behövt fundera på.
Annars har dagen varit ok, speciellt med tanke på att det har florerat lite magsjuka. Jag skulle behöva en släng, har ätit alldeles för mycket under jul/nyår....

3 kommentarer:

  1. Magsjuka, inget å ha, inte ens för vikten. William vill/ville leka med barnen, får bli en annan gång kanske//mor

    SvaraRadera
  2. spara gärna det till en annan gång... //williams mor!!

    SvaraRadera
  3. idag, tisdag, leks det... :O)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)