tisdag 18 januari 2011

minns ni min häck? vår häck...sorry...

Vi hade en gång en häck, en stor ful men väldigt täckande häck. Den delade effektivt vår gräsmatta från grannens. Och uppväxt på landet var det väldigt viktigt. Jag gillar inte att ha grannarna rätt upp i bikiniöverdelen. Om man säger så.
Förra årets vinter gick hårt åt häcken och grannen lobbade hårt för att få klippa ner den. Om vintern gick hårt åt häcken, så var det ingenting mot vad han gjorde. Han totalkapade den!

Såg förresten en bit av reprisen där Maria Montazami och Anna Book umgicks i 24h, jag fastnade vid det faktum att det var Anna B som hela tiden slängde sig med engelska ord, och inte Maria...anyway...vem är jag att döma?

Igår ringde det intensivt på dörren.. och där är han. Grannen..med nåt intensivt och vilt i blicken. A man on a mission... jo..
- Hej, jo, jag tänkte på det här med häcken...
- hej, jaha? (det är ju tonvis med snö ute, över häcken, hallå?)
- VA, har ni fått ett barn till? Tredje?
- njae, det är fjärde.. faktiskt..
- Åh, f*n, det var som h******e... ska ni ha fler?!
- va?...nej....
- jo, just det... den är ju väldigt blandad, med hallon och ölandstok, och den kanske inte ser så grann ut... så jag tänkte att om jag gör jobbet och så delar vi på kostnaden?
- va?
- ja, vad kan det gå åt? Ett par plantor per meter, 50 plantor kanske? Spirea?

Säger alltså mannen som så sent som i höstas tyckte att häcken tog sig riktigt bra. Att den såg riktigt bra ut. Med en blandning av ölandstok, hallon och spirea.
Nice, delad kostnad alltså....

Har jag sagt att jag skulle kunna tänka mig att byta hus?

1 kommentar:

  1. HaHahaha. Är grannen möjligtvis pensionär?, eftersom han han har såå stora bekymmer om häcken redan nu.

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)