tisdag 18 januari 2011

när man är helt koko.. å kanske lite frustrerad. Eller tvärtom...

Det är inte så att jag bara sitter på ändan och inget gör om dagarna. Men ändå är känslan den att jag aldrig får nåt gjort. Inte ett skit. Hänga, eller vika tvätt räknas liksom inte. Fixa krubb eller disken räknas inte heller... Jag vill göra nåt.. nåt annat. Men jag hinner aldrig. Jag längtar efter att få till nåt litet projekt, att kunna slutföra nåt, måla nåt, lite mer bestående än smutsiga underkläder. Det liksom gnager i mig...

Jag, eller vi heter det ju, tittar efter större hus. Och jag är så sugen på att komma ur detta huset. Det har funkat bra, men det är ju för litet. Det är lite som att ta på sina egna skor igen, när man har provat runt nya skor i skoaffären. Inte speciellt upphetsande. Det gör mig gråhårig att bara flytta runt på grejor när man ska försöka röja.. nödlösningar. Förvaring i hallen, löst på golvet, Ivar-hylla från Ikea, grejor som inte har nån bra/egen plats. Som bara flyttas runt mellan våra olika städningar. En trasig skrivare på Lillasysters rum. Och jag är ju egentligen en sucker för ordning.
Så när frustrationen blev för stor en dag för ett tag sedan, bestämde jag mig plötsligt för att börja plocka ner lite grejor. Vad som helst, bara jag fick ta tag i nåt. Flyttplocka sig lite. Fast vi inte ska flytta, vad jag vet iallafall...Såg mig runt efter vad som kunde tänkas vara lämpligt? Tavlor och kort fick det bli... så nu sitter det lite skruv och spik och ser lite vilse ut på våra väggar. Men det var skönt mot frustrationen...tillfällligt..
Så idag kom frustrationen tillbaka... och jag gillar ju att baka. Det kan vara rätt avkopplande. Men det var ju inte riktigt det idag. Kom på tanken kl 9.20.... lillebror sov i vagnen... rivstart.. rotade runt i skåpet efter recepten på de snabba thekakorna... flängde ihop en deg... ut i hallen kika ner i vagnen... lugnt.... sprang mellan bänken och bakplåtarna, slängde ut thekakorna på pappret... han får inte vakna, inte när jag har degiga händer... skynda skynda... det blir som en tävling... jag hinner inte snyta mig utan får springa med näsan upp i taket, bakåtlutat...
Faktiskt så hann jag få ut alla bröden innan han vaknade... puh...

Bildbevis att det faktiskt är sant. Att jag sen fick ställa klockan och springa som en get mellan matning och kolla bröden i ugnen är ju en annan väldigt avkopplande historia...



3 kommentarer:

  1. De thekakorna är supergoooda minns jag!!!!! Perfekt att äta nybakta och "trösta" sig själv med i eländestankar.
    Men, inget kakbak alltså för att dämpa frustrationen, har du vunnit över sockret?
    Visst känns det jobbigt ibland när det är kläder överallt och man aldrig får till en fungerande organisation bland all brôte...här är jag dock inte säker på att det skulle lösas automatiskt med ett större, mer praktiskt boende, hmm..
    KRAM Pillan

    SvaraRadera
  2. Redig tös, bara doften av nybakt kan göra susen,kramm//mor

    SvaraRadera
  3. Hej! Kul att höra din stämma idag & trevligt att ta en fika i VBG den ?? februari 2011, minns inte datumet du sa, men gamla telfonnummer sitter som berget, 10015!!! Uppdaterade mig på din blogg lite, alltid roligt att läsa - du är & har alltid varit grym på sånt här & mycket annat... Minns när du kommenterade en träningsmatch när vi var i Tyskland och Gösta & CO var helt fascinerade av hur bra du gjorde det. Minns du? kram på dig Malin, du är fantastisk & glöm inte det bland alla tvätthögar och vardagsbestyr ;). kram från 10898

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)