tisdag 4 januari 2011

ovana


Det finns fruktansvärt störiga människor som har som ovana att sjunga med i låtar, fastän de egentligen inte kan dem. Som skarvar hej vilt, när texten är lite obekant. Hellre än bra. Hellre högt än lågt.
Sån är jag. Och fastän jag vet hur töntigt det är, kan jag inte låta bli.
Speciellt när jag tränar. För det är så skönt att bara stänga av hjärnan, och låta kroppen arbeta ostört...det är alltså inte för att knäcka de andra, att jag är så vältränad att jag inte ens blir trött. Tyvärr, det är bara en störning.
Och vissa låtar fastnar ju så, att man inte få dem ur skallen, fastän man vet att man både ser ut och låter bedrövligt...
Ibland googlar jag en låttext bara för att jag ska kunna sjunga med lite bättre. För att minska antalet fel. Nån nollvision har jag inte, men ändå.
Och nu har den rätt så gamla låten med Robyn, Hang with me, fastnat. Och så googlade jag den, för texten ville inte alls fastna. Eller, jag kände att mina chansningar på texten inte riktigt var så bra...(i klass med Eilert Pilarm, om han är bekant?)
Men ärligt, den här texten....hur ska jag hinna lära mig den tills träningen ikväll?!
Kolla själva;
äh, alla de där långa orden... jag tror jag chansar lite....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)