fredag 28 januari 2011

apropå tänderna..

jag har tidigare klagat över munsköljmedlet Flux. Att det smakade så illa, att jag tillslut la ner hela grejen... moget. Men jag tänkte ju att jag skulle köpa ett annat medel, det blev bara inte av.
Så för ett tag sen fick Storebror tid hos tandläkaren... och plötsligt blir det ju väldigt noga att borsta tänderna. Tandtråd och grejor...
Det är ju lite svårt det där.. man kan ju inte hota dem med tandläkaren, för man vill ju inte att de ska få tandläkarskräck... men ändå...
och plötsligt kom jag själv ihåg att jag lovat min egen tandläkare, att jag skulle munskölja.. Sagt och gjort.... köpte då istället den här godingen. Snygg flaska.
Fick den geniala idén att jag skulle skölja tänderna samtidigt som jag satt på toaletten, för att slå två flu(g)or i en smäll. Och att jag inte skulle spotta ut, förrän jag var klar på holken. Det verkade som en fiffig idé, varför vet jag inte riktigt, men det var säkert det där med att slå två flugor... iallafall..
Lyckligt ovetande om;
a) att jag hade en blåsa i munnen
b) att Listerine är starkt. På gränsen till radioaktivt...
Gode Gud! Det tog ett par sekunder innan det kändes som att det brann i munnen. Ögonen tårades. Kallsvettiga handflator. OCH det bästa av allt, det var helt omöjligt att kissa!
Där sitter jag alltså... kissnödig, med tårarna rinnande, men kan inte spotta ut, för att jag liksom har bestämt att jag måste vara klar först... Jag fick ju ge mig tillslut och spotta ut... och satt och flämtade med saliven rinnandes... som en guldfisk. Fast med saliv då.
Ibland måste man bara imponeras av sig själv, och sina goda idéer...
(och det blev EXAKT samma resultat, när jag fick den goda idén att göra om det, kvällen efter...)

3 kommentarer:

  1. :O)Du ä allt bra tokrolig du, hmhmhm...å vad lärde du dig av detta tilltag...att var sak har sin stund...//mor :0)

    SvaraRadera
  2. Ja, precis, visst vill man gärna vara lite effektiv. (I tanken iaf..)

    Ett gott skratt förlänger livet - något äldre blev jag nog nu..
    Tack Malin!
    /Sofia

    SvaraRadera
  3. Multitaska, det är ju min grej... ja, i tanken...

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)