torsdag 6 januari 2011

Med en dåres envishet...mer viktiga grejer...

Ja, just så. Med en dåres envishet tror jag varje kväll när jag lägger mig, att jag ska få sova en hel natt. Jag ser fram emot att få sova, och sova länge. Fastän det inte har hänt sen, sen jag vet inte när. Över två år. Typ. Är det inte lite märkligt, att jag ändå tror att "i natt, då ska jag få sova"?

Om man vill vara lite åt det positiva hållet, kan man säga att det är ju tur att jag är den sorten som älskar att få somna om.

Somna om, det kan man lätt tro att det är nåt som bara händer. Men icke, det är en konst. Skön konst. Det är mycket man ska tänka på. Och efter alla mina nätter, har jag fått en del erfarenhet. Jag känner mig lite generös ikväll, så jag bjussar på den. Erfarenheten. Alltså.

Ok. Oavsett vilken anledningen är till att du har vaknat(för min egen del är det oftast att lillebror vänt sig, eller hostat, eller tappat nappen, visat ett livstecken)...

- öppna bara ögonen om det är absolut nödvändigt. Man kan kissa utan att öppna ögonen.

- och apropå det, när du lagt dig tillrätta för att somna om, om du snuddar vid tanken på att du är kissnödig... gå med en gång, bums.... det försvinner inte.

- lägg dig tillrätta, lägg rätt hår och öron. Inga öron ska ligga dubbelvikta åt fel håll. Inget hår i ansiktet. Oskönt.

- försök att inte tänka på vad du ska skriva i ett blogginlägg, eller vad du ska hålla för ett tal. Det finns bättre tillfällen för det. Du minns det troligen inte iallafall. Vilket är lite synd. Töm huvudet. (i mitt fall ganska lätt)

- om du har en ledig dag, en potentiell sovmorgon, glöm inte att ta bort påminnelser från mobilen. Som t.ex. barnens jympapåsar... (jajamän, been there, done that)
sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)