torsdag 2 december 2010

s.m.a.r.t.

Det här med kylan. Snön. Vinden.
Inte så att jag svskyr det. Men jag kan inte riktigt hantera det på ett bra sätt. Inte riktigt min grej.
Ena dagen bestämmer jag mig för att ta på mig många lager, lite tunnare. ISKALLT. Dålig idé. Jag var inte riktigt med på exakt hur kallt -10 grader känns i sidvind. I medvind. I motvind. Virvelvind.

Dagen efter, vis av upplevelsen igår, tar jag på mig ALLT och lite till. Polo, långkalsonger, dubbla sockar, thermobyxor, tjockaste dunjackan.. you name it... Fast nu är det ju lite mildare då... och det börjar bli svettigt på ryggen redan innan jag är halvvägs hemma. Små puffar av svettlukt kommer stötvis från jackan. Det luktar gammal svett. Detta har alltså hänt förr...ny och gammal svett blandas... yum.. stiligt. Charmigt. Presentabelt.

Note to self:
a) kolla väderleksrapporten. Innan.
b) slicka inte frimärken i -20 grader. Det blir inte bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)