tisdag 14 december 2010

inför julen

i en massa olika tidningar kan man läsa om planeringen inför julen, för att det ska bli maximalt lyckat och för att man ska undvika stressen.
Det är datum för sillinläggningar, pepparkaksmys med familjen, lutfisk i blöt, kameran på laddning, nya knäckrecept. Tips på julklappar från 49:-...

Väldigt bra tips allihopa. Säkert. Men jag tycker att de har missat ett av de tyngsta....

Med tanke på alla kameror som ligger på laddning i kombination med recept på nytt godis... NU är det dags att sluta klämma på pormaskarna på haka/panna/kind!... (Eller pormasken; i mitt fall siktar jag oftast in mig på en, och den riktigt mjölkar jag...)
Jag har i flera år i rad glömt av detta inför julen. Och sen fått leva med en monstruös röd blemma mitt i plytet. På alla och allas kort.

Not this year, not me...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)