torsdag 30 december 2010

ett sista blogginlägg för i år?

ja, får man fresta, med ett sista rykande färskt inlägg? Vi håller på som bäst, att göra det som jag avskyr mest... packa.
Ooh.. jag blir aldrig så sugen på att sitta hemma och dega i soffan, som när jag måste packa. Det spelar inte nån roll hur länge jag sett fram emot en resa, jag ångrar mig alltid dagen när själva packningen inträffar. Nappflaskor, nappar, filtar, grötpulver, blöjor, våtservetter, frukt på vägen, godis på vägen, extra vantar, mössor, thermobyxor, handduk, schampo, hårborste... och då har vi inte ens börjat fundera på vad jag, JAG, ska ha med mig. The most important. VIP.

Vuxenpackning. Inte ens en riktig necessär. Vi kör (jag)plastpåsar. Lätt och bra. Men bilen blir överfull ändå. Exakt hur det går till vet jag inte. Men det kan eventuellt stavas b-a-r-n... med diverse tillbehör.
Jag skulle behöva duscha också, and do some serious shaving....men det hinner jag inte. Då spricker planen. Planen som ska få alla nöjda, alla nöjda hela vägen...

Ja, nae... det var det hela. Nån analys av 2010, eller av 2011 blir det inte idag. Men jag vill önska er ett riktigt gott nytt år.
Gott Nytt År!

Kramar i massor

3 kommentarer:

  1. Kramm tillbaka och kör försiktigt så ses vi 2011 :0) Modern

    SvaraRadera
  2. Och jag trodde det bara var jag som hade packningsallergi...och jag har inga småbarn längre, bara mig själv att packa åt...

    SvaraRadera
  3. jag tror jag har både allergi och fobi mot packning... :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)