måndag 20 december 2010

Julgodis på en måndag...

Jag skulle egentligen behöva hålla fast vid måndagsvägningarna... som en slags press på mig själv att inte bara släppa taget helt. Vi får se... Idag var det dags för Rocky Road. Helt ärligt, det är dyrt (dyrare än att köpa färdigt), ser ut som bajs. Just det här godiset är inte så juligt, men det är ju väldigt gott. Så vi kör. Nån stämning blir det ju, även om det inte är just julstämning.
Lillasyster var ju med och sjöng "Jusse Lelle", i närheten av 23 gånger. Mysigt. Hon gjorde sitt för att skapa stämning. Och konkurrerade starkt om att slicka sleven....

Här är det färdiga resultatet, lägg noga märke till att jag försökt lägga upp det snyggt och att göra ett stämningsfullt foto. Bra att plastburkarna till höger inte syns då.


Och slutligen. För den som tycker att det är trevligt att ha med sig nåt litet, när man är bortbjuden, eller dit man ska fira jul... den här hittade jag på Hemköp. Det är SOS Barnbyar som arrangerar nåt bra, söndagsmiddagar för barn som inte har nån egen familj.
Köp säger jag!

1 kommentar:

  1. Godiset ser supersmarrigt ut, en otroligt söt lillasyster och ett mycket bra tips om SOS barnbyar - tack. Hoppas att du får en bra kväll och att dagens godis smakade bra :)

    Anneli Ek

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)