tisdag 21 december 2010

och apropå telefoner..

jag har en mobil som fungerar hyfsat. I klass med min förmåga, om man säger så. Men stavningsfunktionen är helt muppig. När det t.ex. kommer ett ord som inte finns, kan man själv skriva in det och spara det. Så att det sen finns, nästa gång jag ska skriva det. Jag sparar, sparar, skriver och sparar... jamenellerhurattdetaldrigverkarkunnafungera...



När jag ska skriva;
mobilen - väljer den att chansa på mobileo...


Och det finns fler exempel:


fikat - blir Eilat
bra - det blir åsa
stavning - får den till statoimg
hemgrupp - Geogrurr (?)
klippning - klippogog
Liane - Khame...


och så där håller den på. Jag lägger in och sparar, men det funkar aldrig... ändå fortsätter jag att skriva in och spara. Som om jag hoppas på att den ska ändra sig. Det är ju också en egenskap att fundera över...

Storasysters namn har jag lagt in och det funkar. Alltid. Mycket märkligt. Men bra.


Om ny mobil finns med på min önskelista till jul? Absolut inte. Jag är den där typen som har lite svårt för snabba/stora förändringar. Nej, den funkar allt. Det går bra. Stavning är ju ändå en värdslig sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)