torsdag 16 december 2010

jag blir förvånad själv

Jag är inte den tålmodiga typen. Jag vill att saker jag planerar helst ska göra sig av sig själv, och det snabbt. Och av nån annan.
Jag tycker inte om underarbete, slipning, spackling och sån skit. Tapetsera och måla däremot går fint. Ett tag. Städning som syns är ok, inte annars.
Fort ska det gå och det ska vara snabba resultat. Typ så. Jag inbillar mig att jag inte är unik.

Så döm om min förvåning när jag under två dagar har betett mig helt knasigt och olikt;
- jag har kopierat över alla filmer och kort från datorn till DVD skivor (i tryggt förvar i ett kassaskåp nu)
- jag har rengjort hela(och runt) toalettstolen med tandborste (inte min egen)
- jag har kokat knäck (minns inte vad jag skulle gjort egentligen)
- jag har lagat Storebrors mössa och thermobyxor. Med nål och tråd, eftersom jag och symaskinen inte synkar
- jag har slagit in alla julklappar
- jag har tagit ännu en vända på vinden och rensat

Jag imponerar(på mig själv)!

Tyvärr har jag ju all städning kvar... grejor ligger överallt. Tvätt. Disk. Bruna bananer.

Men mössan är lagad iallafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)