tisdag 14 december 2010

Lightbulb-moment!

Jag älskar de här sällsynta tillfällena då man plötsligt kommer till insikt om saker. Det spelar inte så stor roll om det är stort eller smått, men känslan är nästintill oslagbar...

Jag hade ett sånt tillfälle förut, i duschen... och det låter kanske inte så bra, att det var just i duschen, men det berodde nog mest på att jag fick vara ifred. Jag gillar att duscha.
Inga barn som slår på dörren, rycker upp dörren, gråter utanför dörren, krånglar sig innanför dörren. Ensam.
Skitsamma.
Jag kanske har kommit på vilket mitt drömjobb/yrke är. Kanske. Eventuellt. Och då betyder det ju kanske att jag har blivit stor. Kanske. Eventuellt.
För jag har ju alltid sagt "jag vet fortfarande inte vad jag ska bli när jag blir stor".... Vad härligt....

och nu ska jag gå och lägga mig, och bara njuta av den känslan. Vetskapen. God Natt!

4 kommentarer:

  1. men... du kan ju inte lämna en sån cliff-hanger... Lite detaljer tack.

    vad ska du bli????

    SvaraRadera
  2. MEn precis....snacka om cliff-hanger! hur ska man nu kunna sova när man inte vet vad som är drömjobbet....typ!

    SvaraRadera
  3. Jag lovade kanske för mycket där... ;o)

    SvaraRadera
  4. tobbe... vilken tobbe??

    DET BLEV HELT PLÖTSLIGT DEN STORA FRÅGAN...

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)