onsdag 8 december 2010

Mer jul!

Har ju glömt säga att vi varit på traditionsenligt luciatåg/tomtetablå i skolan. Varför det heter tablå, det vet jag inte. Får nog erkänna mig helt obildad och googla ordet senare.. Eftersom jag inte vill lägga ut bilder på andras barn, så får det bli vårat eget söta lilla tåg. Grymt seriösa, med stängda ögon och allt.

Luciatåget på skolan var gulligt. Det fanns tärnor utan ljus, men som höll handen formad som om de hade ett iallafall. Det fanns tärnor utan glitter och ljus. Det fanns en hel hög lucior, nån petade näsan, nån fick kramp i armarna efter ett tag. Nån tomte spillde stearin på golvet (men jag pratade med fröken sen, och det var ok).
Det är mycket mer spännande med luciatåg i den åldern, allt kan hända. Och gör ofta det också.

Innan var jag mest nöjd med att vi kom i tid. Jag är lika förvånad över det varje gång, med fyra barn och allt. Fast jag kom på, när jag tog på mig jackan, att jag glömt att duscha. Och det var ju därför schemat inte sprack. Fräscht där!

Och i kväll var det dags för storasysters julteater. Det var en spännande historia, som ni ser av affischen.

Hur som helst, de är underbara och duktiga. Kulturbruket var nästintill fullt, och att kunna stå framför publik utan att få hicka är värt bragdguld.

Om allt detta skulle jag kunna skriva en hel del. Men Lillebror hojtar och arlakossan måste inställa sig till tjänstgöring.

2 kommentarer:

  1. De var hyelt underbara - vilka fantastiska ungar vi har ändå ;O))
    Härliga fröknar som bjuder på sig själva och sååå roligt att så många kom!!

    Kram
    Gaby

    SvaraRadera
  2. ja det var ett härligt gäng... skådespelartalanger både här och var :O)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)