måndag 27 december 2010

å julen då'rå..

Jag har ju inte skrivit nåt om julen alls. Hur det har gått och sådär. Det är inte för att jag inte har haft trevligt, tvärtom. Det har varit så bra allting, så det är nästan så det blir lite tråkigt att skriva om. Inga intriger, inget matigt skvaller...
Bara en massa härliga människor, god mat, bra julklappar, lyckliga barn och föräldrar, städade hem, barrdoftande julgranar, knastrande snö...

Lyckat:
- jag lyckades undvika att få en "årets julfinne"
- jag lyckades få med alla grejor, till alla ställen
- vi fick med oss lika många barn hem, som vi åkte hemifrån med. Och rätt barn.
- jag har ätit lagom mycket mat
- mina julklappar, jag måste ha varit "mastodont-snäll"

Mindre lyckat:
- jag må ha undvikit Julfinnen, men fick panik över att jag såg så torr och rynkig ut. Beslöt mig för att åtgärda det med mängder av antiwrinke/antiage-kräm. Som en slags ansiktsinpackning. I överkant. Fick en massa små kvisslor istället...
- jag må ha undvikit att äta för mycket julmat, men istället har jag arbetat upp mitt sockerberoende igen. Rocky road, aladdin, twistpåsar, toblerone, chokladtomtar, knäck...
- jag må ha fått en kungligt bra kamera, som nästan inte går att misslyckas med(men ni ska få se, jag ska nog bli den förste). Men jag har tappat bort den andra, gamla, digitala kameran... inte så duktigt gjort... där finns nämligen all film...

Men på det hela taget har det varit väldigt bra. Eller som Lillasyster skulle ha sagt; Jättebra. Hon lägger nämligen till ett Jätte, till allting. Snäll, jättesnäll, fika, jättefika, bäst, jättebäst...


Här är lillebror, förevigad med min julklapp. Ser ni? Inga röda ögon. Jätteinterödaögon.

God fortsättning...

3 kommentarer:

  1. Sicken sötnos! Gott med en goood jul;)
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Åhh va underbart söt han är..ler..
    Tack för julklappen igen sötis..
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Go å gla som chokela, lik de våra//mor(mor)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)