torsdag 9 december 2010

saker som känns sådär..

ok, då ska vi ta och göra en liten lista. Med betoning liten. Inget märkvärdigt, bara nåt jag kom att tänka på idag.
1. gul snö
2. människor som pratar mobil i bilen, och samtidigt petar näsan. (Med vilken hand kör de?)
3. människor som säger att de är nöjda, efter bara en ruta Marabou, och ärligt verkar mena det.
4. mardrömmar

och apropå mardrömmar. Det är inte ofta jag har det, men natten till idag, den var inte vacker. Miljön var en blandning av IKEA och Criminal Minds. Psycho. Mörkt. Jag försöker desperat rädda två barn, smutsiga, halvklädda, medan en kvinna har ett tredje barn som hon på något vis har bestraffat. Oklart hur. Jag smiter undan med de två barnen, samtidigt som jag ser att hon lägger ett livlöst barn i en hög med grenar. Sen skuffar hon ner det i en grop och täcker över.
Jag planerar att smita tillbaka och gräva upp barnet, ifall det kanske inte är dött iallafall... och när jag gör det ser jag Lillasysters ansikte! Och får totalpanik och vaknar... ljudet när hon någon timme senare pratar i sömnen är inget annat än ljuv musik i mina öron...

Mardrömmar borde vara förbjudet. Nu kan jag inte se Criminal Minds på ett bra tag, och inte åka till IKEA heller... uäh, rysningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)